Zamane problemleri 1.
Bin
yıl öncede iki bin yıl öncede Allah aynı Allah iken,
Allah'a rağmen gücü, egemenliği, rızkı, güvenliği, bereketi ve yasayı elinde bulundurduğuna inanılan put kavramı değişip durdu. Puta inananların putları günün ve toplumun şartlarına göre değişti çeşitlendi.
Allah ise. Allah güncellenmeye ihtiyaç duymayacak olandır. Allah yaratılan değil yaratan olmakla birlikte bilinen maddi bir varlık halinde olmadığından Allah'ın yarattığına uymasını beklemek cahillik olurdu. Allah'ın varlığının sınırları kişilerin inancı ile oluş kazanır. Allah'a inananlar arasında insanlara rehberlik etmek için Allah tarafından aracısız olarak görevli kılınan peygamberlerin var oldukları zamanlar dışında Allah inancı zamanın hep gerisinde kaldı. Allah'a inananların inanışlarının güncellenmesi gerektiği fikri hiç bir zaman inanmışlar arasında öncelik kazanmadı. Allah, zamanın ve topluluğun ihtiyacına göre bulunduğu yerden yaşantının devam ettiği yere nüfuz etmedi. Allah uzaklarda bir yerde var olmak ve buna inanmak ile birlikte hayatın kendisinden soyutlanmış olarak varlığını devam ettirdi. Bu esnada Allah adına iş çevirenlerin işleri de kazançları da kendilerine ait idi o başka.
Allah'a rağmen gücü, egemenliği, rızkı, güvenliği, bereketi ve yasayı elinde bulundurduğuna inanılan put kavramı değişip durdu. Puta inananların putları günün ve toplumun şartlarına göre değişti çeşitlendi.
Allah ise. Allah güncellenmeye ihtiyaç duymayacak olandır. Allah yaratılan değil yaratan olmakla birlikte bilinen maddi bir varlık halinde olmadığından Allah'ın yarattığına uymasını beklemek cahillik olurdu. Allah'ın varlığının sınırları kişilerin inancı ile oluş kazanır. Allah'a inananlar arasında insanlara rehberlik etmek için Allah tarafından aracısız olarak görevli kılınan peygamberlerin var oldukları zamanlar dışında Allah inancı zamanın hep gerisinde kaldı. Allah'a inananların inanışlarının güncellenmesi gerektiği fikri hiç bir zaman inanmışlar arasında öncelik kazanmadı. Allah, zamanın ve topluluğun ihtiyacına göre bulunduğu yerden yaşantının devam ettiği yere nüfuz etmedi. Allah uzaklarda bir yerde var olmak ve buna inanmak ile birlikte hayatın kendisinden soyutlanmış olarak varlığını devam ettirdi. Bu esnada Allah adına iş çevirenlerin işleri de kazançları da kendilerine ait idi o başka.
Oysa putlar her daim zamana kendilerini uydurdular. Şekil
değiştirdiler, renk değiştirdiler, oluşları değişti,
istekleri değişti, takipçilerine önerileri değişti, takipçilerin
ibadet hayatları değişti velhasıl putlar değişerek, güncele
uyarak güç kazandılar, hareket alanlarını genişlettiler.
Putlara
tapınanlar putlarının her daim sorunlarına çözüm üretmesini
sağladılar ve puta taparlıklarının bir kötülüğünü
göremeyecek refah, huzur, rahatlık ve zenginliğe eriştiler.
Allah
inancına sahiplerin Allah'ı ise hep anlaşılmaz, bilinmez,
yabancı, gizli saklı ve bir sürü ilim ve mertebeden sonra
“belki” bazılarının anlayabileceği türden şeyler ile yaşanılan dünyaya yön vermeye çalıştı. Allah'ın kendisi
hakkında düşünmeyi dahi düşünmekten uzak olan Allah'ın
kulları putların her yönden devam eden akınları, çalışmaları
ve bilişleri karşısında daha da geçmişe dönmekte çare arar
oldular.
1.
Oğuzhan Eyilik
Yorumlar
Yorum Gönder